Fjelltur.

Inga og pappa har da vært på Venabu-tur med Gunn, Vidar, Øystein, Maria, Sebastian, Ragnar, Hege, Eirik, Erlend, Eivind, Torunn og Ole Tore. Vi dro opp på fredag, tidligere enn noen sinne. Vi dro halv fire fra heimdal, which is impressive. Vi var fremme på Venabu sånn åtte. Jeg måtte kjøre fra Lundamo til Oppdal fordi paps var altfor sliten. Da vi endelig kom fram endte paps og jeg inn i den lille hytta som vi delte med Erlend og Eivind. Resten delte den andre. Vi lagde middag fordi det var folk som var sultne, selv om klokka var ti eller noe. Vi liker jo tross alt å spise når vi er på tur. 
På lørdag gikk flesteparten til Flakksjøen. Ragnar, Hege, Eirik, Ole Tore, Torunn, Erlend, Eivind og jeg gikk inn til den ene hytta der. Øystein og Maria og Sebastian prøvde å bli med de også, men Sebastian var ikke så interessert. Jeg og Hege prøvde å plukke blåbær, men det var ikke noe særlig blåbær å finne. De andre gikk på topptur til veslefjellet, som er spennende. Etter turen lusket vi tilbake til hytta og begynte å lage muffins. Siden Hege og jeg hadde plukket blåbær tenkte vi å lage blåbærmuffins, men det ble sjokolademuffins i stedet. Muffinsene var til ære for Maria som nettopp hadde hatt bursdag og var en stor suksess (vi liker i alle fall å tro det).
Det ble biffmiddag og sen sengetid, men vi sto opp klare for mer spenning på søndag. De med yngst barn ble ikke med på langturer, og dro ganske tidlig hjem. De med dårlig rygg ble igjen på hytta, mens jeg, Erlend, Eivind, Torunn og paps og Spike dro på Muen. Vi satte av gårde i god fart og vi kom oss opp på toppen på halvannen time, men ikke utan drama. To hunder angrep Spike, men det gikk greit. Jeg ble ekstremt sliten, men jeg kom meg til toppen, og det velger jeg å være stolt over.